LITE OM MIG............

Den 7:e mars 2005 var en väldigt speciell dag för då föddes jag på kennel Balzac. Fader Ch Leyendas Spongebobsquarepants och Moder Ch Balzac Moster Gudrun.

Min matte hade inte alls tänkt sig en pojke och absolut inte en vit/fawn färgad. Men jag fick henne snabbt på andra tankar. Lilla, lilla jag var så rolig och självständig, som redan då vågade gå för mig själv och rulla en boll min dubbla storlek. Matte blev charmad, betagen och förälskad!

Långt senare skulle hon förstå att dessa egenskaper, som självständig och ”ensam är stark”, inte är helt fördelaktiga och kan resultera i diverse problem. Mer specifikt i mitt fall, en extrem jaktinstinkt som innebär att jag inte kan gå lös och bara släppas på väl utvalda platser med högt stängsel. En besvikelse för min matte som drömt om att kunna promenera med sin första egna hund lös i skogen. Men alla problem går att leva med och vi har funnit vår väg. Jag och min älskade matte vandrar tillsammans på livets krokiga väg, ett sammansvetsat litet team och vår kärlek till varandra blir starkare för varje år som går.

I livet med mig blir det aldrig långtråkigt. Man kan säga att det finns ett regelbundet inslag av action/drama! Ett litet urval på händelser kan låta så här: brutet ben i jakt efter hare, sprungit ifrån dagisfröken på Gärdet och hem till dagis på Valhallavägen, jagat skateboard åkare på t-bane perrongen, kastat mig i 0-gradigt vatten och simmat ut i jakten efter svanar, hoppat från stängslade fårhagar i jakt på det som lockar på andra sidan mm. Och matte’s reaktion till allt detta är allt som oftast en blandning av gråt, skratt och djup frustration. Men likväl som min matte är unik i sin person, så är även lilla jag det. Matte accepterar mig fullt ut som jag är och jag vet att hennes hjärta svämmar över av kärlek för mig.

Denna blogg är främst till för matte själv. En slags dagbok/dokumentation över vårt liv tillsammans och något som matte tror hon kommer ha stor glädje av långt i framtiden när jag springer fritt i hundhimmelen. Men om någon händelsevis tittar in här säger jag välkommen och enjoy :)

P.S det är på sin plats att påpeka att jag är bilingual och därför blir det en del ”swinglish” här på min blogg. Matte är ju född i lilla landet New Zealand ”down under”, där hon bott i olika omgångar i totalt ca 23 år. Men vi lever ju i en globaliserad värld så……..who cares, egentligen, att det blandas med språken lite hit och dit ;)

måndag 15 april 2013

Surprise........mera bilder på mig - och BARA på mig! Men det räcker alldeles utmärkt.....;)

Matte tar oförtröttligt fler och fler bilder av mig, hon tröttnar aldrig och jag har med tiden blivit en ganska duktig modell. När matte vill att jag ska posera på ett visst sätt så lyckas jag få till det för det mesta. Jag är nog lite av en "supa model" :)



Har ni sett!!!!......detta STORA paket är till mig!
Vad kan det vara? Paws crossed att det INTE är mer kläder ;)

Yey.........vad GLAD jag blir. En påse med finaste knorrarna, mitt favorit godis :)
Matte fick tips om en sajt som heter Pommy's. Matte är för skön, hon ringde dem och förklarade att hon beställer bara om det är riktigt FINA knorrar. Knorrarna måste vara rena och luktfria! Och det är dom här så matte blev nöjd och jag är glad för nu har jag ett par månaders knorrförråd :)
Välkomna hem till oss! :)
Hehehe.......när jag & matte promenerar runt Ulriksdal hyfsat tidigt på helgen då är det faktiskt nästan bara vi där och då leker vi att vi går omkring och inspekterar våra ägor.

My name is Miloupard!

En paus...........då både jag & matte blickar ut över isen och undrar när det ska bli vår.
Vi längtar efter värmen!

När det är busväder ute kan man hitta på roligheter inne :)
Strax ska jag få köra lite "Dog Brick"........

Nu har matte gjort iordning spelet och jag väntar på signalen att jag kan börja.......

I'm on to it.........tyvärr är det här spelet lite för "easy peasy" för mig. Jag påstår inte att jag är en naturbegåvning men jag har lätt för att lära mig nya saker.
Hmmm.........jag är nog lite av en smart dog när jag tänker efter ;)

Nu kör vi en annan inomhuslek. Nej..........det är inte "statyleken" utan nu leker vi kurragömma och jag sitter här och räknar till 100 medans matte gömmer sig :)

Mitt vackra porträtt av vackra jag. Likheten är slående!
Mio's matte Berit Badman har verkligen fångat mitt "öronstuk" till perfektion!

Kan ni gissa vara jag är här? På bussen på väg hem......
Same procedure every evening :)

Arrrrrggghhhhh!!!!!!!!!
Frustrationen är så hög att jag kanske får en hjärtinfarkt!!!!
Vi är utanför Brunnsvikens handelsträdgård och där innanför går den svarta katten som bor där. Det är extra stressfullt för den retas med mig och går där lite lojt och långsamt och jag är här på andra sidan :(

Matte som påstår att hon kan "läsa" mig som en bok, att hon KAN mina ansiktsuttryck.
Vi testar väl ........vad är det jag säger här då???
SUCK..........nej, jag vill INTE ha en korvbit. Det regnar och jag vill gå hem NU omedelbums!!!!!!

Nu är jag lite gladare för regnet uppnhörde och jag & matte hade en riktigt mysig e m promis hemmavid och till Bockholmen.

Visst är min färgglada snusnäsduk cool? :))

Jag & matte hade en super dogwalk längs vackra Edsviken med mattes löparkompis Eva. Solen värmde och äntligen kunde man känna att våren är runt hörnet.
Snart kommer jag vara "naken" igen och alla mina fina rockar läggas undan för vinterförvaring. Fast matte vet att jag är en riktig fryslort så även på våren/sommaren måste jag ha rock när det är svala dagar och regnar.

Lite dogparkour............

My goodness........Prince Milou resting in style, ready for some lunch :)
Hehehe.........vi är på mitt favoritvcafé, Slottscafét i Ulriksdal.
Här kan man verkligen vräka sig i soffan som en Prins :)

Lunchen smakade ypperligt och servicen var som alltid tiptop :)
Det finns ju en "White Guide" över Sveriges bästa restauranger.........jag tycker att matte borde göra en "Dog Guide" över Stockholms mest hundvänliga caféer/restauranger :)

Long dogwalk, superb lunch...............ja då kommer snoozings som ett brev på posten.
Guuuud.....så skönt jag har det.

Nu är det som matte brukar säga.........way past my bedtime. Dags för tandborstning och sedan nattar matte mig - hon är för underbar min älskade matte :)
Good night, sleep tight and don't let the bed bugs bite ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar