LITE OM MIG............

Den 7:e mars 2005 var en väldigt speciell dag för då föddes jag på kennel Balzac. Fader Ch Leyendas Spongebobsquarepants och Moder Ch Balzac Moster Gudrun.

Min matte hade inte alls tänkt sig en pojke och absolut inte en vit/fawn färgad. Men jag fick henne snabbt på andra tankar. Lilla, lilla jag var så rolig och självständig, som redan då vågade gå för mig själv och rulla en boll min dubbla storlek. Matte blev charmad, betagen och förälskad!

Långt senare skulle hon förstå att dessa egenskaper, som självständig och ”ensam är stark”, inte är helt fördelaktiga och kan resultera i diverse problem. Mer specifikt i mitt fall, en extrem jaktinstinkt som innebär att jag inte kan gå lös och bara släppas på väl utvalda platser med högt stängsel. En besvikelse för min matte som drömt om att kunna promenera med sin första egna hund lös i skogen. Men alla problem går att leva med och vi har funnit vår väg. Jag och min älskade matte vandrar tillsammans på livets krokiga väg, ett sammansvetsat litet team och vår kärlek till varandra blir starkare för varje år som går.

I livet med mig blir det aldrig långtråkigt. Man kan säga att det finns ett regelbundet inslag av action/drama! Ett litet urval på händelser kan låta så här: brutet ben i jakt efter hare, sprungit ifrån dagisfröken på Gärdet och hem till dagis på Valhallavägen, jagat skateboard åkare på t-bane perrongen, kastat mig i 0-gradigt vatten och simmat ut i jakten efter svanar, hoppat från stängslade fårhagar i jakt på det som lockar på andra sidan mm. Och matte’s reaktion till allt detta är allt som oftast en blandning av gråt, skratt och djup frustration. Men likväl som min matte är unik i sin person, så är även lilla jag det. Matte accepterar mig fullt ut som jag är och jag vet att hennes hjärta svämmar över av kärlek för mig.

Denna blogg är främst till för matte själv. En slags dagbok/dokumentation över vårt liv tillsammans och något som matte tror hon kommer ha stor glädje av långt i framtiden när jag springer fritt i hundhimmelen. Men om någon händelsevis tittar in här säger jag välkommen och enjoy :)

P.S det är på sin plats att påpeka att jag är bilingual och därför blir det en del ”swinglish” här på min blogg. Matte är ju född i lilla landet New Zealand ”down under”, där hon bott i olika omgångar i totalt ca 23 år. Men vi lever ju i en globaliserad värld så……..who cares, egentligen, att det blandas med språken lite hit och dit ;)

tisdag 8 januari 2013

Jag & tjejerna...........

Den här helgen gick känslorna varma för jag var på tjejdejter :)) Men det är svårt det där med tjejer.......och jag tror ju själv att jag är lite av en "success" bland tjejerna med alla mina outfits och mina stiliga öron. Men njae......ingen större framgång denna helg men mitt hjärta bultar speciellt för en.........


Min första dejt var med Shanti & Isolde. Här har vi anlänt till mitt stammisställe, Ulriksdals Slottscafe. Det gäller ju att impa på tjejerna och visa att man är lite världsvan!
Shanti, vilka ögon, vilken blick! Suck........
Men Shanti är ju bara 2 år...... så kanske lite för ung för mig.


Shanti ville helst ligga hos sin matte.......
Synd, hade hoppats ligga rygg mot rygg med henne i soffan.


Våra mattar blev grymt nöjda med sin lunch!

Isolde är jämnårig med mig. Vi fyller inom 3 dagar av varandra :) Isolde's matte har berättat för matte att hon behöver bara säga "MILOU" så blir Isolde alldeles till sig :) Men idag var hon alldeles för blyg men jag hoppas att vi kan mysa ihop en annan gång.
Man får INTE ge upp!

Här ligger jag och försöker se så där übercool ut.......men idag gick signalerna inte fram :(

Nästa morgon......Zzzzzzzzzz...... major snoozings, vill inte lämna härliga sängen. Men när matte säger att jag ska på TJEJDEJT så flyger jag upp :)

Kolla in min dejt, fina vackraste Poppy.........jag blir nästan knäsvag!

När man går på dejt så måste man ha något inplanerat, så att det blir lite kul och intressant. Så idag visade jag Poppy hur man kör SSS (sunday sausage search). Poppy var så söt att jag till och med tappade fokus ett tag på korven!

Men nu skärper jag till mig och ger Poppy instruktioner och hon fixade SSS galant :)

Oj, oj, oj.....nu hamrar mitt lilla whippethjärta i 100 knyck!!!!
Försöker Poppy säga mig något, jag vågar knappt andas..........


KOLLA.......nu har jag min chans! Poppy blundar och väntar nog på en nospuss..........
Men jag är så feg, vågar inte, kanske hon avvisar mig?


Åhhhh........det är så jobbigt att man är så blyg. Poppy sitter så nära och jag står och låtsas som att hon inte är här, som att jag INTE är intresserad. VARFÖR gör jag så när jag är JÄTTE-INTRESSERAD!


Mitt hjärta klappar alldeles extra för Poppy. Titta så vacker hon är.........
Jag tror jag är lite förälskad. Kankse jag vågar mer nästa gång vi ses.
Tills dess får jag drömma sött om min prinsessa Poppy :)

Störst av allt är kärleken........hmmmm, var det inte någon prins som yttrade dessa ord?  ;)
Och jag har ju så mycket kärlek i mitt liv, kanske inte från någon fyrbening men desto mer från min tvåbenta Matte :))
Jag är lyckligt lottad att få känna sån stark kärlek varje dag!
LÄNGE LEVE KÄRLEKEN!





2 kommentarer:

  1. Underbara fina Milou! Poppy hälsar till sin favoritpojke <3

    SvaraRadera
  2. Så kul att läsa om Milous äventyr!

    SvaraRadera