LITE OM MIG............

Den 7:e mars 2005 var en väldigt speciell dag för då föddes jag på kennel Balzac. Fader Ch Leyendas Spongebobsquarepants och Moder Ch Balzac Moster Gudrun.

Min matte hade inte alls tänkt sig en pojke och absolut inte en vit/fawn färgad. Men jag fick henne snabbt på andra tankar. Lilla, lilla jag var så rolig och självständig, som redan då vågade gå för mig själv och rulla en boll min dubbla storlek. Matte blev charmad, betagen och förälskad!

Långt senare skulle hon förstå att dessa egenskaper, som självständig och ”ensam är stark”, inte är helt fördelaktiga och kan resultera i diverse problem. Mer specifikt i mitt fall, en extrem jaktinstinkt som innebär att jag inte kan gå lös och bara släppas på väl utvalda platser med högt stängsel. En besvikelse för min matte som drömt om att kunna promenera med sin första egna hund lös i skogen. Men alla problem går att leva med och vi har funnit vår väg. Jag och min älskade matte vandrar tillsammans på livets krokiga väg, ett sammansvetsat litet team och vår kärlek till varandra blir starkare för varje år som går.

I livet med mig blir det aldrig långtråkigt. Man kan säga att det finns ett regelbundet inslag av action/drama! Ett litet urval på händelser kan låta så här: brutet ben i jakt efter hare, sprungit ifrån dagisfröken på Gärdet och hem till dagis på Valhallavägen, jagat skateboard åkare på t-bane perrongen, kastat mig i 0-gradigt vatten och simmat ut i jakten efter svanar, hoppat från stängslade fårhagar i jakt på det som lockar på andra sidan mm. Och matte’s reaktion till allt detta är allt som oftast en blandning av gråt, skratt och djup frustration. Men likväl som min matte är unik i sin person, så är även lilla jag det. Matte accepterar mig fullt ut som jag är och jag vet att hennes hjärta svämmar över av kärlek för mig.

Denna blogg är främst till för matte själv. En slags dagbok/dokumentation över vårt liv tillsammans och något som matte tror hon kommer ha stor glädje av långt i framtiden när jag springer fritt i hundhimmelen. Men om någon händelsevis tittar in här säger jag välkommen och enjoy :)

P.S det är på sin plats att påpeka att jag är bilingual och därför blir det en del ”swinglish” här på min blogg. Matte är ju född i lilla landet New Zealand ”down under”, där hon bott i olika omgångar i totalt ca 23 år. Men vi lever ju i en globaliserad värld så……..who cares, egentligen, att det blandas med språken lite hit och dit ;)

onsdag 1 augusti 2012

Milou & Mio på vift på Tyresö Slott...........

 

Idag hade jag & Matte "dejt" med Mio & hans Matte Berit. Det var första gången vi träffades och det gjorde vi på Tyresö Slott.






Här har vi precis träffats och kollar av lite genom att verka ointresserade........




Mio var en rikitg liten "sprattelkille".....han hade verkligen svårt att stå still och for runt hela tiden och var nyfiken :) .......men här en väldigt kort stund la han sig ner.


Mio lärde sig mycket snabbt att sitter man fint får man goda korvbitar. Enligt Matte satte Mio nått slags rekord i korvfångande! Han missade inte en enda gång! Ja, ja...........jag kan ju inte vara BÄST på precis ALLT!!!!


Pretty me :) Jag tog en slurk ur vattnet.......men usch!!!! det var ju salt :(


Snyggaste boysen :) Här sitter vi och kisar upp mot solen. Kolla in Mio's öron, nästan samma stuk som jag brukar köra :)




När vi går dogwalks då ingår ALLTID mysig fikastund. Då tas det fram mjuka filtar åt oss att ligga på och lite gott att tugga på :)


Mio är en riktigt söt kille......det är något speciellt med hans ögon.


Mio är enligt Matte Berit en riktig knähund och han är VÄLDIGT MAMMIG!!! Det visade han med besked när hans Matte gick in i cafét och han var kvar hos mig & Matte. OMG.........så lilla Mio levde om!!! Han vrålskällde och skrek och slet i kopplet som om han trodde att han aldrig skulle få se sin Matte igen :((
Men så fort hon kom ut blev han glad och lugn igen :)



Nu var den trevliga träffen över och Mio ska spännas fast i sitt bilbälte. Hoppas vi snart ses igen!


..........och så kommer vi till det BÄSTA av allt.....KOLLA på mig!!!! Denna fantastiskt fina målning av mig fick Matte idag av Mio's matte Berit. Det är hon som är konstnärinnan! Matte är så oerhört imponerad över hur enastående bra Berit har fångat min blick och utseende. Det är verkligen jag till 100% ♥ Nu är jag förevigad för alltid :)

1 kommentar:

  1. Det syns vilka som är hans bröder :)
    Tavlan är verkligen kanonfin!

    SvaraRadera